سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آنچه از مثلث برمودا نمیدانید

بسیاری از مردم مثلث برمودا را یکی از اسرارآمیزترین نقاط زمین می‌دانند اما چه ویژگی‌هایی، این نقطه از کره‌ی زمین را تا این اندازه مورد توجه کرده و آیا این منطقه واقعا تا این اندازه ترسناک است؟

داستان چیزی که ما آن را «مثلث برمودا» (Bermuda Triangle) می‌نامیم، در واقع 56 سال پیش، در سال 1964 میلادی آغاز شد.

این نام برای نخستین بار توسط نویسنده‌ی آمریکایی «وینسنت گادیس» (Vincent Gaddis) در مجله‌ی «آرگوسی» (Argosy) برای توصیف منطقه‌ای به شکل مثلث در «اقیانوس اطلس» (Atlantic Ocean) و نزدیکی سواحل فلوریدا به‌کار رفت.

از این منطقه با نام «مثلث شیطان» (Devil’s Triangle) هم یاد می‌شود و در طول دهه‌ها در هزاران فیلم، کتاب و مستند مورد بحث قرار گرفته تا حدی که به‌عنوان نوعی ضرب‌المثل از اشیاء گم شده هم کاربرد یافته است. اما علت این همه توجه و طرح معماگونه‌ی برمودا چیست؟

مثلث برمودا در حقیقت بخش افسانه‌ای از اقیانوس اطلس است که تقریبا توسط سواحل جنوب شرقی آمریکا، مجمع‌الجزایر برمودا، و جزایر آنتیل بزرگ (شامل کوبا، هیسپانیولا، جامائیکا و پورتوریکو) دربر گرفته شده است و تا کنون ده‌ها کشتی و هواپیما در آن ناپدید شده‌اند.

هنگامی که کریستف کلمب در اولین سفر خود به دنیای جدید از این منطقه عبور کرد، گزارش داد که یک شب شعله‌ی بزرگ آتش، احتمالا یک شهاب‌سنگ، به دریا سقوط کرد و چند هفته بعد نور عجیبی در دوردست ظاهر شد. او همچنین درباره‌ی نامنظم شدن خوانش قطب‌نما نوشت.

امروزه هرچند توافقی جهانی درباره‌ی مرزهای دقیق مثلث برمودا وجود ندارد اما محدوده‌ی تقریبی کلی آن با گستره‌ی بین 1300000 تا 3900000 کیلومتر مربع را به شکل یک مثلث نه چندان واضح، دربر می‌گیرد.

هرچند روی نقشه‌ی گوگل محل تقریبی این منطقه تعیین شده است اما این مثلث در نقشه‌های بین‌المللی رسمی دیده نمی‌شود و حتی هیئت نام‌های جغرافیایی آمریکا، مثلث برمودا را به‌عنوان منطقه‌ای رسمی از اقیانوس اطلس نمی‌شناسد.

منبع: دیجی کالا